Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Sunday 14 February 2021

Duniaku Hanya Ada Kamu ~ Azimah Lily

(SEM & SS) RM29.00 > RM27.00

“Cinta bertepuk sebelah tangan, kenapa nasib aku begini? ”

“Abang long! Omar tu milik Husna. Tak ada siapa boleh rampas Omar dari Husna. Orang yang Omar cinta… Husna, bukan Mariam. Anak angkat tak guna tu ada hati nak ambik Omar dari Husna. Cermin diri tu dulu.”

Bagi MARIAM, niatkan menggantikan tempat Husna semata-mata ingin menjaga hubungan semua pihak. Biarlah dirinya berkorban berkali-kali walaupun pengorbanannya sedikit pun tidak dipandang oleh Husna. Memang diam-diam dia mencintai Omar, tapi apa gunanya kalau hanya bertepuk sebelah tangan?

Akhirnya Mariam merawat lukanya jauh di utara semenanjung Malaysia. Namun tanpa disangka, jantungnya sekali lagi berdegup kencang apabila melihat seorang lelaki. Bertahun-tahun mencintai Omar, yang hairannya, kenapa cepat sangat jantungnya mencari sasaran pengganti?

“Kenapa dengan aku ni? Kenapa jantung ni degup laju macam ni? Jangan cari pasal, cik jantung oiii!” - MARIAM

Perkenalan dengan seorang jejaka bernama Raja Luth mengubah hidup Mariam. Kehadiran Raja Luth memberi sinar baru dalam hati Mariam. Mariam yakin Raja Luth turut sama merasai perasaan yang sama. Tingkah laku dan layanan Raja Luth pada Mariam adalah bukti segala-galanya. Kerana tidak mahu pisang berbuah dua kali, Mariam memberanikan diri meluahkan perasaannya.

“Saya… Saya tahu kita baru kenal tapi saya betul-betul sukakan awak, Luth. Saya nak awak tahu. Aaa… Awak macam mana pulak? Apa jawapan awak?” - MARIAM

“Saya minta maaf, Mariam. Selama ni saya anggap awak sebagai seorang kawan. Itu saja.” – RAJA LUTH

Sekali lagi cinta Mariam bertepuk sebelah tangan. Malu, memang malu! Akhirnya Mariam nekad untuk mengunci hatinya. Namun setelah dia memasang tekad, lain pula yang terjadi. Husna masih lagi menuduhnya setiap kali bergaduh dengan Omar. Dan yang paling misteri, setiap pagi dia mendapat kejutan sehingga membuatkan dirinya tidak lena ridur.

Apakah kesudahan hubungan Mariam dan Husna? Adakah kasih sayang dan pengorbanan Mariam mampu melembutkan hati Husna? Dan betulkan cinta Mariam hanya bertepuk sebelah tangan? Akankah ada bahagia untuk Mariam?