ULAT BUKU SEMUA... HARGA HEBAT!!

ULAT BUKU / BOOKWORM / BOOKADDICT SEMUA...
Jom dapatkan BUKU dengan harga DISKAUN ISTIMEWA 12% SETIAP HARI... Caj kurier MINIMUM...

Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Tuesday, 27 October 2020

Ensiklopedia Fiqah Wanita Muslimah ~ Syeikh Abu Malik Kamal Bin As-Sayid Salim

(SEM & SS) RM55.00 > RM51.00

Sesiapa yang melihat dunia pada hari ini dengan hati nurani, pasti memandang wanita sebagai sasaran musuh-musuh Islam. Wanita pada hari ini diumbang-ambing dan dibingungkan antara ajaran Islam dan kesesatan media massa. Bahkan seringkali ditemukan remaja puteri membesar tanpa pengetahuan tentang al-Quran dan hukum-hakam Islam. Tidaklan hairan kalau sebahagian dari mereka tidak mengenal hukum bersuci yang berkait rapat dengan sah atau tidaknya sembahyang dan tidak mengenal hukum sembahyang yang merupakan tiang kedua dalam Islam setelah dua kalimat syahadat. Demikian pula dengan ibadah dan muamalah yang lain.

lni lebih ketara lagi dengan hilangnya ikutan di kalangan kaum wanita serta lemahnya kemahuan untuk melaksanakan kewajipan amar makruf nahi mungkar sesuai dengan nilai-nilai syariat. Hal ini boleh dilihat dengan meningkatnya kerosakan, merebaknya perkara-perkara yang melengahkan dan memancing syahwat.

Bertolak dan sinilah, wanita lebih memerlukan aturan dan pengajaran berbanding lelaki. Keadaan menuntut agar wanita boleh berkarya dan menuntut ilmu yang berguna serta mengamalkan amal soleh. Hal seperti inilah yang mendorong penulis untuk menulis buku tentang hukum-hakam wanita.
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...