Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Wednesday 6 November 2019

Install Pahala Uninstall Dosa ~ Najmi Farisham

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.50

Tiba- tiba mata aku tertumpu pada satu susuk badan seorang tua yang agak bongkok. Dia berjalan perlahan dengan bantuan sebatang tongkat. Jubah yang dipakainya kemas dan janggutnya agak panjang namun tersikat rapi. Mataku masih lagi mengekori dia. Aku berasa sedikt kagum apabila melihat dia. Dia berjalan ke arah dua orang pelajar universiti dari arah belakang dan mencuit bahu mereka. Aku ingatkan dia nak mintak pelajar tadi beralih ke tepi sikit bagi memberi sedikit ruang untuk solat, rupanya........
(Baca Selanjutnya m/s 31) 
 
"Nak syai (teh)?" tanya budak kecil itu.
"syai merah ke hijau?" sengaja aku tanya, mencari modal nak bersembang.
"Merah, ada pudina sekali," jawabnya bersungguh. Seakan tahu yang aku sukakan pudina.
"Bagilah satu," ujarku lantas tersenyum.......
(Baca Selanjutnya m/s 55)

Dah baca? mudahnya nak mencipta pahala ?
Segalanya kun faya kun, mengapa perlu berdalih ?