Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Saturday 17 July 2021

Dia Tiada Dua ~ Wan Nur Najihah

(SEM & SS) RM25.00 > RM24.00

Tetaplah berjanji untuk bersama selamanya…

Indahnya percintaan apabila diakhiri dengan satu ikatan yang sah. Biarpun banyak halangan, Lufiya dan Bazlan memaknakan hubungan mereka dengan hiasan bahagia dan sumpah setia.

Namun, janji tinggal janji. Lufiya tertipu! Sungguh, Bazlan bijak mengatur janji palsu. Lelaki itu tersilap langkah. Dan malam itu menjadi saksi, mimpi ngeri menghancurkan kasih sayang mereka. Terlerai sudah mahligai cinta abadi.

“Kalau ada pisau kat tangan aku sekarang, aku akan bunuh kau, Bazlan!” - Lufiya
“Maafkan abang, sayang. Abang masih sayangkan Fiya.” - Bazlan

Pilu hati Lufiya membawa diri meratapi nasib. Kecewa, sakit dan rasa terhina tatkala memikul status janda. Namun kehadiran Zildan mengelirukannya. Adakah lelaki itu benar-benar menaruh perasaan terhadapnya sedangkan Bazlan tidak putus-putus memujuknya menebus kesalahan dan meraih kembali cinta?

“Saya dah lama cintakan awak, Lufiya. Berilah saya peluang. Saya janji akan buat awak bahagia.” – Zildan

Ah, lelaki semuanya sama! Suka berjanji. Kebahagiaan itu bukan mudah dicapai. Namun, Zildan gigih cuba merebut cintanya. Haruskah Lufiya menerima lelaki itu dalam hidupnya? Adakah masih ada ruang untuknya mengecapi mimpi indah? Dan Bazlan… Masihkah ada perasaan sayang terhadapnya? Lufiya benar-benar keliru…