Belian & Pertanyaan:

Belian & Pertanyaan:

Monday 21 October 2019

Mastermind ~ Nasa Yusof

(SEM & SS) RM26.00 > RM23.40

DANGKAL PADA AKAL, BURU IKUT NAFSU

Mangsa yang diculik semua wanita, namun dipilih. Pilihannya pula menjurus kepada kefahaman psikonya sendiri. Mereka diseksa, dibiarkan dan dibunuh kejam. Organ mereka diambil, mayat mereka dicampak dan dibuang. Namun, perilakunya bertujuan. Tindakannya juga mengikut arahan.

Haikal seorang bekas anggota tentera, sedang cuba mengukuhkan hubungan dengan satu-satunya anak kesayangan. Kisah silam membuatkan hubungan mereka bagaikan jurang. Aina yang berusia 11 tahun sangat sukar untuk dikendalikan, bersikap panas baran dan mudah meradang. Usaha Haikal untuk mendekati anak gadisnya sendiri merupakan satu cabaran.

Apabila Aina diculik dalam satu kemalangan, dia adalah gadis pilihan dalam kes pembunuhan gila yang sedang berlaku. Pencarian Aina membongkar setiap persoalan. Semakin banyak jawapan, semakin Haikal tidak dapat menerima kenyataan. Penglibatan dirinya sudah dirancang, dia adalah sasaran! Penculikan Aina merupakan sebuah permainan!

Kebetulan atau dendam?
Takdir atau kesilapan?
Demi menjaga kepentingan seseorang, membunuh jadi pilihan. Demi menutup sebuah kebenaran, ada yang menyusun setiap perancangan.

Dialah MASTERMIND